Czym cechuje się marketing rekomendacji?

Kampanie WoMM ( czyli inaczej marketing rekomendacji) to sprawdzony sposób na promocję. Agencje marketingowe oferują szerokie portfolio działań rekomendacyjnych, a w tym: kampanie z udziałem blogerów, seeding produktów, kampanie z udziałem Liderów Opinii, kampanie „In the name of research” oraz jawne kampanie na forach internetowych. Kampanie takie jak marketing rekomendacji opierają się na pobudzeniu tzw. Liderów Opinii do rekomendacji produktu czy usługi (WoM). Badania wykazały, że Liderzy Opinii stanowią około 13% społeczeństwa i co ważne bardzo mocno kształtują decyzje konsumenckie pozostałych konsumentów. Filarem skuteczności kampanii rekomendacyjnych jest: bardzo dobry produkt czy usługa, dedykowana oraz indywidualna rekrutacja Liderów Opinii, efektywne kosztowo zagwarantowanie Liderom Opinii bezpośredniej możliwości doświadczenia marki, a także wyposażenie ich w narzędzia ułatwiające rekomendację – np.: próbki lub pełnowartościowe produkty oraz gotowe materiały do share’owania np. w Social Mediach. A może kampanie z udziałem blogerów? Wiele agencji posiada bardzo rozbudowane doświadczenie w tego rodzaju działaniach – przeprowadzając kilkadziesiąt kampanii z udziałem blogerów oraz vlogerów. Niektóre z nich także posiadają własną bazę sprawdzonych blogerów z którymi to współpracują na różnych płaszczyznach. Niemniej jednak agencje zapewniają pełną obsługę kampanii a w tym: prawną formalizację współpracy z poszczególnymi blogerami, opracowanie sprawdzonych mechanizmów kampanii, pełne wsparcie kreacyjne, konfekcjonowanie i wysyłki a także monitorowanie aktywności uczestniczących blogerów. Warto zaznaczyć, że kampanie z udziałem blogerów gwarantują markom bardzo dużą wiarygodność komunikacji oraz docieranie do grupy tych najaktywniejszych, poszukujących cennych informacji konsumentów. A zatem jeśli chcesz odnieść sukces w wirtualnej rzeczywistości to postaw na marketing rekomendacji. Powierz sprawy swej promocji profesjonalistom od buzz marketingu i przekonaj się jak poprawić wizerunek w sieci i zdobyć uznanie klientów.